Få en serviceaftale

Med en serviceaftale på dit gasfyr, sikrer du, at det holder længere!

Aut. VVS installatør 

Energirådgiver

Ekspert i alternativ energi

Få en serviceaftale til vedligehold af dit gasfyr

Hos Gyrstinge VVS kan du tilmelde dig en serviceaftale på vedligehold af dit gasfyr. På den måde sikrer du dig, at gasfyret får de rettidige eftersyn, og derved holder længere.

Afhængigt af mærket og årgang på dit gasfyr, vil der blive foretaget et hovedeftersyn hvert 3., 2. eller hvert år. 

Derfor bør du overveje en serviceaftale:

  • Kvit og frit på arbejdsløn, når der er akutte problemer med gasfyret
  • Du skal ikke tænker over, hvornår det igen er tid til eftersyn - det holder vi styr på
  • Når du overholder lovkravene og anbefalingerne for eftersyn, holder det typisk længere i sidste ende

Oversigt over eftersyn på de forskellige gaskedeltyper:

Kedeltype: LovkravAnbefaling
A. Gaskedel med åbent forbrændingskammerHvert 2. år- Årligt
B. Gasblæseluftbrænder (Lukket forbrænding.)Hvert 2. år- Hvert 2. år
C. Gaskedel med lukket forbrændingskammer (Forbrug over 3000 m3.)-- Hvert 3. år
D. Kondens. kedel med lukket forbr.kammer (Forbrug under 3000m3.)-- Hvert 2. år

Priser for serviceaftale

Med en serviceaftale bliver du faktureret periodevis. I prisen er service- og reparationsarbejde og kørsel. Eventuelle reservedele vil blive efterfaktureret.

En havariaftale, hvor gasfyret er i stykker ved indgåelse af serviceaftalen, vil der dog blive opkrævet et engangsgebyr for at dække omkostningerne for dette.

TypePris/Periode
A: 1 eftersyn hvert år - Gaskedel med åbent forbrændingskammer                           
Kr. 1.790
B: 1 eftersyn hvert 2 års - Gasblæseluftbrænder (Lukket forbrænding.)Kr. 1.400
C: 1 eftersyn og hvert 3 års - Gaskedel med lukket forbrændingskammerKr. 1.550
D: 1 eftersyn - Kondens. kedel med lukket forbr.kammer Kr. 1.450

 

NB! Priser er inkl. moms.

Tilmeld dig vores serviceaftale i dag

Ring eller skriv for at høre mere eller bestille en serviceaftale - vi kan kontaktes via kontaktformularen eller på telefonnummer 57 84 53 23.

Det praktiske ifm. en serviceaftale

Tilkald ved driftsstop

I fyringssæsonen 1/10 til 30/04 alle ugens dage Kl. 08.00 — 20:00

Sommerperiode 1/05 til 30/09 alle ugens dage Kl. 7.00 — 15.00

Det får du med et hovedeftersyn:

(udføres inden for normal arbejdstid)

  • Arbejdsløn og kørsel i forbindelse medhovedeftersyn
  • Arbejdsløn og kørsel i forbindelse med udkald
  • Generel vurdering af gasinstallationen og gaskedlens tilstand
  • Eftersyn ifølge gaskedlens vedligeholdelsesvejledning
  • Afprøvning af gasinstallationens tæthed
  • Forbrændingsanalyse og evt. indregulering af brænder
  • Afprøvning af gaskedlens sikkerhedsfunktioner
  • Inspektion og afprøvning af frisklufttilførsel og aftræk
  • Afprøvning af tryk i lukket ekspansionsbeholder
  • Afprøvning af kedel- og varmtvandstermostater
  • Rensning og justering af gaskedel/brænder
  • Udbedring af fejl på komponenter, der er omfattet af aftalen
  • Rensning af snavssamler, når afspærringsventiler er monteret
  • Udarbejdelse af servicerapport

Dette er ikke dækket af serviceaftalen og bliver efterfaktureret:

  • 01: Forbrug af reservedele
  • 02: Hel eller delvis udskiftning af aftrækssystem
  • 03: Udskiftning af brugsvandspumpe
  • 04: Kontrol og udskiftning af anode i varmtvandsbeholdere
  • 05: Udsk./rensning af varmtvandsbeholder, rør og Flexslanger inden/uden for gaskedlens kabinet
  • 06: Udskiftning af sikkerhedsventil til varmtvandsbeholdere
  • 07: Kontrol, udskiftning og fejlfinding på komponenter eller Reguleringssystemer, der er monteret særskilt til drift af
  • 08: Demontering af skabe eller hylder o.lign. for adgang til gaskedlen
  • 09: Fejlbetjening/ombygning af klimastyringsanlæg og omplacering af følere
  • 10: Fejl, der er forårsaget af hærværk, brand, frost- og vandskade, lynnedslag, el-installationen eller uautoriserede personer
  • 11: Tilkald til vandpåfyldning, strømsvigt, fejlbetjening af kedelanlæg og/eller automatik.
  • 12: Gentagne udkald til defekte komponenter, der ikke ønskes udskiftet.
  • 13: Brug af ekstra montør ved kedelnedtagninger på grund af udskiftning eller reparation af defekte komponenter

Tilmeld dig vores serviceaftale

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.